فراخوان عمل (Call To Action) چیست و طراحی یک نمونه در پریمیر

اگر اهل جست و جو یا گشتن در سطح اینترنت باشید متن ها، دکمه ها، بنر ها و حتی پوستر هایی دیدید که فقط با یک جمله کوتاه شما را به دیدن یک صفحه یا یک تبلیغ تشویق میکند یعنی توجه شما را نسبت به خودش جلب میکند، در این پست ابتدا یک آشنایی کلی با فراخوان عمل (Call To Action) داریم و بعد از آن چند نمونه ای را برای شما برای نمونه قرار دادیم و در انتهای پست یک آموزش طراحی فراخوان (Call To Action) عمل در نرم افزار ادوبی پریمیر (Adobe Premiere) را برای شما آماده کرده ایم.

 

فراخوان عمل (Call To Action) چیست؟

فراخوان عمل، دعوت به عمل، call to action یا CTA یک دستورالعمل مکتوب است که در کمپین های بازاریابی استفاده می شود. این به تشویق بازدیدکنندگان وب سایت برای انجام اقدام دلخواه کمک می کند. فراخوان عمل می تواند اشکال مختلفی داشته باشد:

  • پیوند متنی (متن لینک دار)
  • دکمه
  • متن ساده و بدون پیوند

“کلیک کنید” یا “حالا دانلود کنید” یا “از تخفیف ویژه استفاده کنید” نمونه های معمولی هستند. اما یک Call To Action نیز می تواند طولانی تر اجرا شود مانند “در خبرنامه وبسایت ما عضو شوید تا تخفیف ها را از دست ندهید” یا “برای استفاده از تخفیف 50 درصدی روز شنبه وبسایت ما الان اقدام کنید” .

 

Call To Action
Call To Action

 

یک فراخوان عمل یا Call To Action خوب می تواند به تصمیم گیری کاربر کمک کرده و به محتوای شما معنی دهد. حتی اگر فقط یک عبارت دو کلمه ای باشد، کاربران را راهنمایی میکند تا بدانند در مرحله بعد چه چیزی در انتظار آنهاست.

فراخوان عمل یا Call To Action هایی که احساس فوریت ایجاد می کنند مانند “الان سفارش دهید” یا “کلیک کنید” نیز به افزایش بازدهی پست یا آگهی شما کمک می کند.

زمانی که پست یا تبلیغ مشتریان را تشویق می کند تا در سایت شما مشغول به کار باشند، پس CTA کار خود را انجام داده است.

توجه داشته باشید که برجسته کردن یک CTA رایج ترین راه است. یعنی باید سعی کنید متن فراخوان عمل شما در حالتی قرار بگیرد که کاربر راحت تر با آن ارتباط بگیرد و کار CTA شروع شود.

 

 

نوشتن یک فراخوان عمل کار راحتی است؟

کار اصلی رسانه های اجتماعی در مورد این است که کاربران بر روی پست ها و تبلیغات شما کلیک کرده و درگیر شوند. با این حال، دیگر آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. 22.3 درصد از افرادی که از مسدود کننده های تبلیغات استفاده می کنند، می گویند “تبلیغات زیاد است” و اصلا نمی خواهند با تبلیغات رو به رو شوند.

قسمت سخت کار اینجاست:

برای مقابله با این امر، تبدیل و مشارکت خود را با یک Call To Action قانع کننده برای تبلیغات خود و سایر نقاط وب افزایش دهید. که آموزش های زیادی در سطح اینترنت برای این کار وجود دارد.

 

نمونه هایی از CTA در بنر های متحرک:

متن "اطلاعات بیشتر" به عنوان CTA عمل میکند.
متن “اطلاعات بیشتر” به عنوان CTA عمل میکند.

 

متن "کلیک کنید" به عنوان CTA عمل میکند.
متن “کلیک کنید” به عنوان CTA عمل میکند.

آموزش طراحی یک فراخوان عمل برای استفاده بر روی ویدیو ها

 

با تشکر از طراح و مدرس عزیز، خانم افروز جعفربگلو .

 


رسم لوگو سازمان فنی و حرفه ای در فتوشاپ

صفحه آپارات تیم علمی و آموزشی دایا 

عضویت در کانال اطلاع رسانی تیم علمی و آموزشی دایا

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید