نحوه وارد کردن یک هندسه از نرم افزارهای طراحی به کامسول ( Import )

وارد کردن یک هندسه به کامسول

در سری آموزش های نرم افزار کامسول می رسیم به نحوه وارد کردن یک هندسه از نرم افزارهای طراحی به کامسول ( ایمپورت کردن فایل های از پیش طراحی شده )  . جهت اطلاع سریعتر از مطالب ارسال شده در کانال تلگرام تیم دایا عضو شوید.

نحوه وارد کردن یک هندسه از داخل نرم افزارهای طراحی داخل نرم افزار کامسول ( Import )

در داخل نرم افزار کامسول شما ابزارهای متعددی برای برای رسم هندسه مورد نظر خود دارید ، مانند اشکال سه بعدی پیشفرض و کتابخانه هندسه و همچنین روش های متعدد برای رسم هندسه دو بعدی و تبدیل آن به شکل سه بعدی که می توانید از آنها استفاده کنید . با اين حال بايد به اين نکته توجه داشت که در هر صورت نرم افزار کامسول يک نرم افزار تحليلي محسوب مي شود و نه نرم افزار طراحي . بنابراين امکان دارد که رسم يک شکل پيچيده داخل کامسول سخت تر و زمان برتراز رسم همان شکل داخل نرم افزارهاي طراحي باشد . از طرفي امکان دارد که همکار شما پروژه را در بخش طراحي رسم کرده باشد و شما به عنوان تحليل گر بايد آن فايل را از او گرفته و داخل کامسول قرار دهيد . بنابراين لازم است که حتما نحوه وارد کردن فايل طراحي شده داخل کامسول را فراگرفته باشيد.

در اين آموزش قصد داريم که نحوه وارد کردن فايل از يک نرم مافزار ديگر یا همان  import را آموزش دهيم .

وارد کردن فایل به کامسول
وارد کردن فایل به کامسول

برای این منظور بر روی گزینه Geometry کلیک کرده و در پنجره باز شده بر روی گزینه Import  کلیک کنید . با انجام این کار پنجره در قسمت Setting گزینه های زیر ظاهر می شود .

وارد کردن فایل به کامسول
وارد کردن فایل به کامسول

حال در این مرحله بر روی گزینه Browse کلیک کرده و فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه Open را انتخاب کنید . لازم به ذکر است که از بين پسوند هاي مختلفي که هم براي ذخيره کردن در نرم افزارهاي طراحي و هم براي وارد کردن شکل داخل کامسول وجود دارد پسوند step از همه متداول تر بوده و در اين آموزش نيز بر اساس فايل step آموزش داده مي شود .

وارد کردن فایل به کامسول
وارد کردن فایل به کامسول

بعد از انتخاب فایل مورد نظر نام فایل در قسمت File Name نشان داده می شود این نشان میدهد که هندسه انتخاب شده است و می توانید با کلیک بر روی Build selected فایل را داخل کامسول وارد کنید .


توجه داشته باشید که مطالب جدید آموزش نرم افزار کامسول (Comsol) هر هفته به صورت منظم داخل سایت دایا قابل مشاهده می‌باشند.

آموزش کامل نرم افزار کامسول در 150 دقیقه توسط مهندس سعید حبیبی ( از اعضای موسس سایت دایا )

آماده شده که شما عزیزان میتوانید از طریق این لینک به صورت رایگان تهیه نمایید.

کانال اطلاع رسانی تیم علمی و آموزشی دایا (کلیک کنید)

 

دیدگاهتان را بنویسید