مجموعه نقشه های دو بعدی و سه بعدی صنعتی

نقشه کشی صنعتی

هر زبانی دارای الفبا و واژه هایی مخصوص به خود است. صنعت نیز با گسترش بی اندازه خود نیاز به زبان مشترکی دارد که به کمک آن، صنعتگران و طراحان بتوانند مفاهیم ذهنی خود را به هم منتقل کنند. به تصویری که شامل خط، علامت و متن است و براساس استاندارد و مطابق با اصول نقشه کشی ترسیم شده باشد، نقشه میگویند.

نقشه کشی صنعتی، زبان تکنیک یا زبان مشترک و محاورهای در صنعت است که اطلاعات موردنیاز از یک قطعه از قبیل شکل ظاهری، اندازه، نقشه های اجرایی برای ساخت قطعات و … را به روشنی بیان میکند. بیشتر مهندسان برای دادن مشخصات ظاهری طرح یا ایدهای که به فکرشان میرسد، نقشۀ آن را ارائه میکنند. کارگران فنی هنگامی که میخواهند طرحی را پیاده کنند یا دستگاهی را نصب کنند، اطلاعات لازم را از روی نقشۀ آن میخوانند. بنابراین هر تکنسین ماهر لازم است که به این زبان مسلط باشد و بتواند به راحتی از طریق آن به تبادل اطلاعات با سایر همکاران خود بپردازد.

بدیهی است با گسترش صنایع ترسیم وخواندن نقشه اهمیت فوق العاده ای پیدا میکند و امروزه وجود افرادی که فن نقشه کشی را بطور عملی و صحیح آموخته باشند بطور جدی مورد نیاز صنایع است بدین ترتیب چنین افراری میتوانند در صنایعی نظیر قالبسازی.تراشکاری.ریخته گری و…. از این علم استفاده کنند.

مجموعه نقشه های دو بعدی و سه بعدی صنعتی، دارای بیش از پانصد نقشه توسط یکی از مدرس های تیم علمی و آموزشی دایا جمع آوری شده و به جرئت میتوان گفت یکی از کامل ترین مجموعه های مورد نیاز مهندسان میباشد. از این نقشه ها میتوان در درس نقشه کشی صنعتی و نرم افزار سالیدورکز، کتیا، اتوکد و …. استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید