توضیح seed edge در ماژول مش

توضیح seed edge در ماژول مش

در این قسمت از آموزش های نرم افزار آباکوس میپردازیم به توضیح seed edge در ماژول مش . جهت اطلاع سریعتر از مطالب ارسال شده در کانال تلگرام تیم دایا عضو شوید.

توضیح seed edge در ماژول مش

یکی از مراحل مهم در حل یک مسئله در نرافزار آباکوس ، مش بندی پارت ها می باشد زیرا این قسمت نقش کلیدی دقت حل مسئله دارد ؛ به طوری که که امکان دارد با تغییرات جزئی در روش مش بندی خود با تغییرات بسیار بزرگی در دقت نتایج روبرو شویم . در ماژول ما می توانیم تمامی لبه های یک شکل را از طریق Seed edge به صورت تکی دانه بندی کنیم یا اینکه می توانیم با دادن که نسبت سراسری ، دانه بندی شکل را به آباکوس بسپاریم (قسمت Global seed) . در مطلبي ديگر در اين سايت مي توانيد در مورد Global Seed  توضيحاتي داده شد در اين مطلب آموزشي نيز قصد داريم به سراغ Seed edge رفته و توضيحاتي در اين باره بدهيم .

در قسمت مربوط به Global seed گفتيم که اين نوع دانه ريزي چه موقع به کار مي رود. حال سوال اينجاست که در وجود همين Global seed ديگر چه نيازي به دانه ريزي لبه به لبه وجود دارد ؟ در جواب بايد گفت که اولا نياز نيست که کل شکل از طريق Seed edge به صورت فردي دانه ريزي شود ولي از آنجايي که کيفيت مش بندي رابطه مستقيمي با دقت نتايج دارد بنابراين حتما بايد بعضي از نواحي روي شکل را که تحليل در آنجا براي ما مهم تر مي باشد دانه بندي ريز تري داشته باشد . حال اين نواحي مي تواند نقاط داراي تمرکر تنش باشد يا نواحي حول يک بار نقطه اي يا سطح تماس با جسمي ديگر و …

در تصوير زير مي توانيد نحوه استفاده ازSeed edge را ملاحظه کنيد .

توضیح seed edge در ماژول مش
توضیح seed edge در ماژول مش

حال با استفاده از اين گزينه در ماژول مش مي توانيد لبه ها را به صورت تکي دانه ريزي کنيد .

اين دانه ريزي هم مي تواند بر اساس يک اندازه باشد (By size) (مثلا براي لبه اي با اندازه 10 اگر اندازه 1 انتخاب شود 10 دانه در طول لبه ايجاد خواهد شد ) يا اينکه خودتان مستقيما تعداد دانه ها را در روي شکل مشخص کنيد ( By number).

همچنين مي توانيد در قسمت Bias هم نوع تراکم دانه ها را مشخص کنيد به طورمثال دانه بندي ها رفته رفته ريز تر شوند .


توجه داشته باشید که مطالب جدید آموزش نرم افزار آباکوس هر هفته به صورت منظم داخل سایت دایا قابل مشاهده می‌باشند.

آموزش کامل نرم افزار آباکوس در ۵۸۰ دقیقه توسط مهندس سعید حبیبی ( از اعضای موسس سایت دایا )

جهت سفارش از طریق تلگرام یا واتساپ با شماره ۰۹۳۸۰۱۵۰۸۱۳ ارتباط برقرار کنید .

دیدگاهتان را بنویسید