راهنمای خرید لپ تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ

با سلام خدمت تمام کسایی که دارن این متن میخونن امیرمحمد محمدی هستم و بعد از پست بالانس قطعات کیس، امروز میخوام بهتون یه راهنمایی بدم برای خرید لپ تاپ بریم که شروع کنیم.

 

اول از همه میریم سراغ مارک های پرطرفدار که میتونیم به asus , lenovo , acer اشاره کنیم هر کدوم به دلایلی محبوب هستن تو سطح جهان در ادامه با ما باشید تا بفهمیم چرا واسه چه کاری چه مارک یا مدلی رو برای چه کاری بخریم تا بهترین کار کرد از دیوایس بگیریم.

 

ASUS

از ASUS شروع میکنیم این شرکت تغریبا تو همه دسته بندی ها لپ تاپ تولید کرده و میشه گفت محبوب ترین تولید کننده لپ تاپ هست.  حالا چرا؟ برای اینکه هم مادربرد خوبی داره هم از امکانات خوبی تو لپ تاپ هاش استفاده میکنه خوب تو چه دسته بندی هایی بهترین عمل کرد داشته و واسه خرید خوبه.

vivobook

اولین سری که به شما معرفی میخوام بکنم سری vivobook هستش که تو کتگوری لپ تاپ های میان رده قرار میگره که تو بعضی مدل ها میتونیم اونارو قاتل پرچمدار صدا بزنیم چرا که با قیمت کم میتونیم از امکانات لپ تاپ های گرون قیمت استفاده کنیم مثل مدل های سریFX و K اشاره کرد اگر پس پول زیادی نمیخواید خرج کنید، میتونید از این کد مدل ها خریداری کنید.

zen book

سری بعدی که دربارش صحبت میکنیم سری zen book این سری جزو لپ تاپ های لوکس یا نیمه لوکس حساب میشن برای اینکه بدنه باکیفیت بالا دارند و طراحی های خاص برای ساختشون استفاده شده و اینکه در بعضی از مواقع دارای سخت افزار فوق قوی هستند و به درد کار های برنامه نویسی سنگین یا طراحی گرافیکی یا صنعتی به راحتی باهاشون میشه انجام داد. فقط یه مشکلی که میشه به این سری گرفت اینه که فن های قوی ندارن و حتما هرجا که خواستید باهاش کمی کار سنگین انجام بدید حتما باید از یک کول پد خوب و قوی استفاده کنید و این سری برای فریلنسر هایی که جا به جایی زیادی دارند خوبه برای اینکه وزن این لپ تاپ ها کم و راحت میشه حمل کرد.

rog strix یا  rog Zephyrus

و میرسیم به سری گیمینگ که با کد تجاری rog strix یا  rog Zephyrus تولید میشن و محبوبیت زیادی بین گیمر ها دارن و قیمت بالایی دارن ولی هم سخت افزار بروز و قوی دارن و سیستم خنک کننده خوبی دارند جوری که شما برای کار های نیمه سنگین و کمی سنگن نیازی به استفاده از کول پد و خنک کننده جانبی ندارید و برای کار های صنعتی و طراحی و بازی های روز و سنگین بسیار مناسب هستن و از نظر طراحی ظاهری از بقیه سری ها جذاب ترند ولی همون طور که گفتم قیمت بالایی دارن و هر کسی توان خریدش رو نداره ولی با خریدش شما تا چند سال تامین هستید از هر لحاظ.

لپ تاپ asus
لپ تاپ asus

Lenovo

حالا نوبت دومین برند یعنی Lenovo این برند هم مثل asus تو همه زمیه ها فعالیت داره ولی یه سری محصولات بیشری داره که برای مکان هایی مثل ارتش کشور ها یا کارخونه های صنعتی که محیط شلوغی دارن مثل شرکت های ذوب آهن. خب میریم سراغ معرفی محصولات این برند.

ideapad

سری میان رده این شرکت که با اسم تجاری ideapad تولید میشه، این سری هم محصولات پایین رده , میان رده و در بعضی از مدل های تولید شده قاتل پرچمدار دسته بندی میشه این مدل ها تقریبا در بیشتر سری های تولیدی مشکل فن دارن اونم یه دلیل داره برای اینکه این لپ تاپ ها اسلیم یا همون نازک هستن و قابلیت استفاده از فن های بزرگ در داخل اونها نشدنی و این مشکل با استفاده یه کول پد قابل حل شدن اگه شما دانشجو یا دانش آموز هستید و برای تحویل پروژه باید سیستم خودتون حمل کنید میشه گفت انخاب خوبی چرا که سبکه و راحت میشه اون تو کیف های مختلف گذاشت.

yoga

سری yoga  همونطور که از اسمش معلومه انعطاف بالایی داره و میشه از اون به عنوان تبلت استفاده کرد، چون بیشترین سری از صفحه نمایشگر لمسی پشتیبانی میکنن ولی در عوض سخت افزار ضعیف نسبت به قیمتی که بابتش پرداخت میکنید تحویل میگیرید این لپ تاپ ها رقیب سرسخت سری zenbook ایسوس هستن ولی اگه قصد خرید لپ تاپ سبک دارید zenbook نسبت به yoga انتخاب بهتری چونکه هم سخت افزار بهتری داره هم متریال بهتری تو ساختش استفاده شده yoga بیشتر یه لپ تاپ برای کار های ساده تا کار های سنگین ولی مدل هایی در این سری تولید شده که سخت افزار قوی دارند ولی در ایران خیلی کم وارد میشوند و پیدا کردن آن سخت است.

thinkpad

میرسیم به سری که توی تیتر این بخش بهش اشاره داشتم سری صنعتی با اسم تجاری thinkpad این لپ تاپ ها درکنار سخت افزار خوب و بدنه قوی از امنیت بالایی برخوردار و تاچ پد های اونا رو میشه حتی با دستکش استفاده کرد و فن های این مدل فوق قوی هستن طوری که صدای بلندی تولید میکنن. نه این سری بلکه تمام سری های صنعتی تمام شرکت ها اینطوری هستن این لپ تاپ ها برای کار های فوق سنگین ساخته شده و برای خرید اون شک نکنید اگه برنامه نویس و طراح یا گیمر هستید ولی یه مشکل این لپ تاپ ها سنگین بودن اون هاست و شکل و قیافه خوبی ندارن. پس اگه دنبال زیبایی هستید باید به فکر خرید سری گیمینگ باشید، این مدل لپ تاپ رقیب های جدی از دو شرکت dell و hp داره.

Legion

لنوو یه سری معروف دیگه داره به اسم Legion این سری گمینگ هستش این مدل نسبت به سری گیمنیگ ایسوس قیمت پایین تری داره در صورتی که در بیشتر مدل ها مشخصات یکسانی دارن ولی بیشتر تفاوت قیمت این محصول با محصولات گیمینگ ایسوس تو طراحی و یکسری امکانات اضافه هستش و یکم ایسوس از اسمش برای بالا بردن اون استفاده میکنه ولی این سری هیچ چیز از رقیب ایسوس خودش کم نداره و با قیمت کم تر ساخته میشه پس اگه پولتون به محصولات گیمینگ ایسوس نرسید، من به شما این مدل پیشنهاد میدم.( نسبت موجودی این سری نسبت به ایسوس تو بازار کمی کمتره، چرا که ناشناخته تره)

لپ تاپ lenovo
لپ تاپ lenovo

acer

شما برای خرید یک گزینه مقرون به صرفه دیگه دارید به اسم acer، این شرکت محصول خودش تو سه تا مدل تولید و ارائه میکنه. این شرکت رو میشه یه چیز بین لنوو و ایسوس گذاشت چون نه تنوع محصول ایسوس داره و نه قیمت محصولاتش مثل لنوو پایین خوب بریم باهاشون اشناشیم.

Aspire

سری Aspire، این سری سری میان رده رو به بالا حساب میشه و قیمت خوبی داره نسبت امکاناتی که دریافت میکنید و نقطه قوت لپ تاپ های ایسر باطری های اوناست که با سخت افزار همخونی خوبی داره ولی از نظر فن کمی ضعیف هستن، مثل لپ تاپ های لنوو که باز با خرید یه کول پد تمام مشکل رو میشه حل کرد. سری اسپایر طیف وسیعی از محصولات ایسر پوشش میده و برای هر نوع استفاده ای یا در هر بازه قیمتی یه مدل لپ تاپ رو حداقل داره و سهم خوبی از بازار ایران برای خودش کرده .

Nitro

سری Nitro این سری گیمنیگ میان رده حساب میشه و کنار سخت افزار خوب قیمت خوبی هم داره. طوری که با سری لژیون لنوو تو سخت افزار برابری میکنه و حتی میتونه بهتر باشه، چرا که قابلیت ارتقای هارد رو داره در بعضی از مدل ها که شما میتونید به لپ تاپتون سه تا هارد از مدل m.2 تا حداکثر یک ترابایت اضافه کنید و از نظر قیافه و طراحی کمی شکیل تر از سری لژیون هستش برای همین گفتم که این شرکت بین ایسوس و لنوو قرار میگیره.

Predator

و نوبت سری پرچمدار و گیمینگ گرون قیمت این شرکت میرسیم به اسم Predator، این مدل کنار طراحی بروز و زیبا از قویترین و جدید ترین قطعات روز پشتیبانی میکنه و در حد و رقیب جدی سری rog ایسوس هستش ولی حیف که تو ایران زیاد طرفدار نداره و تو بازار به سختی میتونیم برای خرید این محصول پیدا کنیم ولی تو بررسی هایی که روی این سری انجام شده همیشه سر بلند بوده.

لپ تاپ acer
لپ تاپ acer

نتیجه گیری

یه نتیجه گیری کنیم که تو ایران کدوم بخریم کدوم راحت تر پیدا میشه و کدوم خدمات گارانتی بهتری داره نسبت به بقیه برای خرید به ترتیب به پیشنهاد من اینطوری برای خودتون، دسته بندی کنید اول ایسوس، دوم ایسر و سوم لنوو. ایسوس برای اینکه پشتیبانی خوبی داره و قطعات مدل های مختلفش تو بازار ایران زیاده. ایسر برای اینکه تنوع محصول خوبی داره و قابلیت ارتقای بهتری نسبت به بقیه محصولات شرکتا داره و لنوو برای مدل های صنعتی که تولید میکنه و طرفداری زیادی رو تو این بخش به خودش جذب کرده چرا که قیمت بهترین نسبت به مدل های صنعتی شرکت دل یا اچ پی داره.

 

اگه مشکلی داشت به ما اطلاع بدید و اگه کاربردی بود مارو به دوستان خودتون معرفی کنید تا اونها هم مطالعه کنن خیلی ممنون که تا اینجا با ما بودید.

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید